February 19, 2016

جمهوری اسلامی و مافیای هزارفامیل علی خزعلی، آقازاده نامطلوب!


در بخش دیگری از برنامه صفحه آخر، علی خزعلی، پزشک متخصص بیماری های چشم و صاحب انتشارات حیان، و فرزند مهدی خزعلی درباره رانت هایی که به دلیل موقعیت پدرش در دسترس داشته و از آن ها استفاده کرده ،می گوید. او که جزو منتقدان رژیم قرار دارد و بارها به دلیل سخنان و نوشته هایش به زندان و بازداشت رفته است، می گوید که با همه اینها چند بار از رانت پدرش استفاده کرده، که مهم ترین آن ها استفاده از بورس دولتی برای گرفتن تخصص بوده است. او در عین حال ورود خود به موسسه دولتی را نیز نتیجه رانت ناشی از رابطه خانوادگی می داند.
خزعلی همچنین به استفاده از سهمیه شورای نگهبان برای شرکت در حج بدون رعایت نوبت نیز اعتراف می کند که در ۱۸ سالگی از آن استفاده کرده است. او می گوید سوای این ها دیگر از هیچ رانتی استفاده نکرده است. و استفاده از رانت برای انتشار کتاب هویت را رد می کند.
هویت مستندی از برنامه های تلویزیونی با همین نام است که توسط علی شریعتمداری تهیه می شد و در دوران ریاست علی لاریجانی بر صدا وسیما از تلویزیون پخش شد. به گفته علی خزغلی مخالفان انتشار این کتاب طبقه حاکم بود و شاکی آن نیز علی لاریجانی بود که نمی خواست آن برنامه ها به صورت کتاب در دست مردم قرار گیرد.
تحزب، راه حل رانت خواهی
خزعلی می گوید در غیاب احزاب سیاسی، دست یابی به مقام های سیاسی و استفاده از امتیازهای اقتصادی در سایه روابط و نه ضوابط شایسته سالاری امری با سابقه است. او می گوید گذشته از دولت قبل که "در مسائل اقتصادی فاسدترین و پلید ترین " بود، در دولت کنونی نیز سوء استفاده از قدرت به دلیل رابطه خانوادگی نه فقط رواج دارد بلکه رو به توسعه دارد. و از برخی از این موسسات چون صندوق فولاد کشور، وزارت کشور، معاونت رئیس جمهوری، نام می برد. او می گوید این سوء استفاده ها یا رانت خواهی ها تنها به آقازاده ها منحصر نمی شود و دامنگیر همه صاحب منصبان نظام است. به گفته او "هرکس که دستی در قدرت دارد، [استفاده می کند] و اصول گرا و اصلاح طلب هم ندارد. هرکس دستش برسد... از آقازاده تا سردار و از وزیر تا وکیل..." و خانواده های آنان.
علی خزعلی می گوید رانت خانوادگی حتی در شیوه برخوردهای قضایی با متهمان نیز وجود دارد. و در این باره به شکنجه نشدن خودش در زندان، یا به موارد برخورد با علی مطهری در شیراز یا کشته شدن نوه ایت الله امینی در کهریزک اشاره می کند که در صورت نبودن رابطه خانوادگی مانند ده ها مورد آشکار ناشده دیگر به سکوت مقام های مسئول برگزار می شد. او بر فقدان مجازات برابر در قبال جرم های مشابه در قوه قضاییه تاکید می کند و علت آن را سرشناس بودن یا نبودن خانواده های متهمان می داند.
علی خزعلی تنها راه جلوگیری از فساد و رانت را تاسیس و تشکیل احزاب سیاسی می داند تا در انتخابات بر اساس شایسته سالاری، نمایندگان واقعی و شناخته مردم انتخاب شوند و رد و تایید صلاحیت ها را سلیقه های شخصی، غرض ورزی و کین توزی یا ارفاق های خانوادگی تعیین نکند.
اما باید به این علی خزعلی و هم همپالگیهایش گفت احزاب و سازمانهای سیاسی وجود دارند و باندهای مافیایی را با حزب و سازمان سیاسی نباید قیاس کرد. عجالتا باید رژیم سراپا جنایت و فسا و مافیایی ولایت فقیه با تمامی باندهایش را سرنگون کرد تا بتوان انتخابات آزاد داشت و مردم نمایندگان واقعی خود را انتخاب بکنند. کسی که به سرنگونی نظام نزیک نمیشود و خود را منتقد نظام میداند در دایره همین نظام دنبال نخود سیاه می گردد.
‫#‏ایران‬ ‫#‏جمهوری_اسلامی‬ ‫#‏مافیای_هزارفامیل‬ ‫#‏لبنان‬ ‫#‏عراق‬
به کانال تلگرام بگونه بپیوندید:https://telegram.me/begoonah

No comments:

Post a Comment