January 10, 2016

کلاهبرداری خارجی ها از طریق موبایل ایرانیان/ اپراتورهای همراه: قوه قضاییه ورود کند


جامعه > مشکلات مردم - مردم از دست کلاهبرداران موبایلی که از خارج کشور، جیبشان را خالی می کنند، شکایت دارند. کلاهبردارانی که ابزارشان، موبایل و ماهواره است.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، اینروزها انواع کلاهبرداریهای واقعی و مجازی در حال شکل گرفتن است. کلاهبرداری با استفاده از طمعه قرار دادن جایزه، کلاهبرداری پیامکی و اخیرا نیز از نوع جدید کلاهبرداری رونمایی شده: کلاهبرداری موبایلی و ماهواره ای.
یکی از مخاطبان در این باره نوشته: از خدمت اپراتورهای تلفن همراه خواهشمندم شماره تلفن شبکه ماهواره ای فارسی زبان به نام وین win که بعضا با نامهای دیگری هم دارد پخش میشود را سریعا مسدود نماید. این شبکه کلاه بردار با قرار دادن مسابقه تصویری بسیار ساده و جوایز نقدی دلاری از بینندگان میخواهد که فقط و فقط از طریق تلفن همراه با شماره تلفن 002940..... و شماره های دیگر که مربوط به کشور زامبیا میباشدارتباط برقرار کنن و جواب مسابقه را بدهند که حداقل بیست دقیقه پشت خط میمانن و حداقل دقیقه ای 2000 تومان برای تماس گیرنده هزینه دارد و هیچ جواب صحیحی هم مسابقشون نداره و از طریق قراردادی که با اپراتور کشور زامبیا دارن از تماس مردم پول هنگفتی دارند به جیب میزنند، خبر آنلاین خواشمندم اطلاع رسانی کنید.
مخاطب دیگری با تایید سخنان این خواننده برایش نوشته:
دوست عزیز منم برای یکی از نزدیکام سر همین تلفن زدن به این شبکه قبض چند صد هزار تومانی براش اومد، اپراتور ها هم هیچ وقت چنین کاری رو نمیکنن چون به نظرم این درآمد هنگفت بین دو طرف تقسیم میشه، اگه نمیشد تا حالا جلوی این کلاه برداری به این واضحی رو گرفته بودند. " فیلترش میکردن"
موضوع را با یکی از اپراتورهای اصلی تلفن همراه در کشور مطرح کردیم.
روابط عمومی این اپراتور اعلام کرد: دقیقا طرح مسئله درست است و با این روش کلاهبرداری در حال ارتکاب است. ولی ما نمی توانیم راسا در این باره وارد شویم.
این اپراتور تلفن همراه توضیح داد: برای مسدود سازی هر شماره تلفنی، باید مراجع قضایی این موضوع را بررسی کرده و به اپراتورها اعلام کنند تا این شماره ها را قطع کنند. لذا چون ما ما قاضی نیستیم، مجاز به بررسی موضوع و مسدودسازی شماره تلفن نیستیم. از مردم هم می خواهیم تا با شماره تلفنهایی از این دست تماس نگیرند تا دچار مشکل نشوند.

No comments:

Post a Comment