January 27, 2016

از شيرسنگي كه ديگه چيزي باقي نمونده

 
در راستای اینکه دولت ایتالیا به رئیس جمهور ما احترام گذاشته و روی مجسمه های تاریخی رو پوشونده، امروز دیدم دولت کانادا هم روی مجسمه های قدیمی شیرهایی که اطراف یک ساختمان نسبتا قدیمی (هشتاد ساله) در مرکز شهر بودند رو پوشونده. 
برام خیلی جالب بود! اونقدر که با بدبختی جای پارک گیر آوردم و 25 سنت (به اندازه فقط یک دقیقه) پول انداختم توی پارکومتر و دویدم اون طرف خیابون که بفهمم برای چی روی این مجسمه ها رو پوشونده اند؟
خوندن توضیحاتی که کنارش بود نه تنها قانع، که مبهوتم کرد! بر اساس
این توضیحات، برای جلوگیری از آسیب دیدن این مجسمه‌ها که از سنگ تراورتن سوراخدار ساخته شده، تحت اثر بارندگی و نفوذ آب به سوراخ ها و سپس یخ زدن و انبساط آب، همه ساله در فصل زمستان روی این مجسمه ها با پارچه پوشیده میشه و شهرداری از این بابت از بازدیدگنندگان عذر می خواد، در صورتی که این عذرخواهی کافی نیست، به وبسایت فلان مراجعه کنید تا عذرخواهی مفصل تری رو شاهد باشید!! ‎smile emoticon‎
(شیرهای ساختمان های اطراف وزارت خارجه و ارگ و قوه قضائیه و باب همایون تهران قطعا قدمت بیشتری از این ساختمان در تورنتو دارند. حالا اصفهان و تخت جمشید و شیر سنگی و .... بماند! ولی خدا رو شکر سرمای ایران به اندازه تورنتو سنگ نمی ترکاند!)
از شيرسنگي كه ديگه چيزي باقي نمونده

No comments:

Post a Comment