January 9, 2016

پنج پناهجوی ایرانی در میان مظنونان حوادث شب سال نو شهر کلن


پلیس آلمان روز جمعه اعلام کرد که ۱۸ نفر از ۳۱ فرد مظنون به دست داشتن در حوادث شب سال نو در شهر کلن پناهجو هستند و ملیت پنج نفر از آنها نیز ایرانی است.
به گزارش رادیو فردا و به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس روز جمعه، ۱۸ دی، به نقل توبیاس پلات، سخنگوی وزارت کشور آلمان، گزارش داد که پلیس فدرال این افراد را به اتهام ارتکاب جرایم مختلف از جمله دزدی، حمله و یک مورد خشونت جنسی کلامی دستگیر کرده است. به گفته وی، ۹ نفر از این افراد الجزایری، ۸ نفر مراکشی، پنج نفر ایرانی، چهار نفر سوریه‌ای، دو نفر آلمانی، یک نفر عراقی، یک نفر صربستانی و یک نفر هم آمریکایی هستند. خبرگزاری آسوشیتدپرس می‌نویسد که هیچ یک از این ۳۱ نفر هنوز مظنون به تجاوز و تعرض جنسی نیستند. پلیس شهر کلن روز جمعه گزارش داد که ۱۷۰ مورد شکایت در رابطه با رخدادهای شب سال نو ثبت شده که ۱۲۰ مورد آن ماهیت جنسی داشته است.
وزیرخارجه ایران در مطلبی عنوان کرد: بنده و وزارت امور خارجه به عنوان دستگاه حاکمیتی فراجناحی که مسئول پیگیری اهداف ملی در صحنه بین المللی است، طبق مقررات و اساسنامه خود به هیچ وجه در مسائل داخلی دخالت نکرده و مجاز به همراهی یا مخالفت با افراد و احزاب و گروههای سیاسی در انتخابات نیست.
 به گزارش خبرگزاری ایسنا، محمد جواد ظریف ضمن تشکر از گروه‌ها و افرادی که اقدام به ایجاد کانال‌ها و صفحات ویژه بنام وی در فضای مجازی کرده‌اند یک بار دیگر تاکید کرد :هیچ ارتباطی با این صفحات و کانال‌ها ندارد و اداره کنندگان آن‌ها را نمی‌شناسد.
ظریف ضمن احترام به همه افراد، احزاب و جناح هایی که در چارچوب قانون برای حضور در انتخابات فعالیت می کنند بر اهمیت برگزاری انتخابات پرنشاط به عنوان مهمترین پشتوانه مردمی جمهوری اسلامی ایران در پیگیری اهداف سیاست خارجی خود در شرایط حساس کنونی تاکید کرد.
گزارش رسانه های عربستان حاکی از آن است که چهار شهروند ایرانی به اتهام «جاسوسی» و «تروریسم» در این کشور محاکمه خواهند شد.
به گزارش سایت جماران روز جمعه، ۱۸ دی، بنقل از روزنامه «عرب نیوز» گزارش داده است که یکی از این ۴ نفر، به اتهام «جاسوسی» و سه تن دیگر به اتهام «تروریسم» در بازداشت بسر می برند. این روزنامه جزئیاتی بیشتری درباره این افراد ارائه نکرده است. روزنامه «سعودی گازت» هم با انتشار این خبر، بدون دادن جزئیاتی، نوشته است که این چهار نفر در سال‌های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ دستگیر شده اند. این خبر در حالی در رسانه‌های عربستان انتشار یافته که در روزهای اخیر تنش بین تهران و ریاض پس از اعدام «نمر باقر النمر»، روحانی شیعه منتقد دولت عربستان بالا گرفته است.
فرمانده انتظامی استان اصفهان از کشف محموله 560 کیلوگرمی مُرفین در بازرسی از یک دستگاه تریلر تانکردار حامل قیر توسط ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این فرماندهی خبر داد.
به گزارش ایرنا، پایگاه خبری پلیس روز پنجشنبه به نقل از سردار عبدالرضا آقاخانی اعلام کرد: ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر فرماندهی انتظامی استان روز چهارشنبه موفق شدند با کار اطلاعاتی و عملیاتی ویژه، یک دستگاه خودروی تریلر نفتکش حامل محموله بزرگ مواد مخدر را در منطقه شرق استان شناسایی و متوقف کنند. وی با بیان این که این محموله از مرز شرقی ایران بارگیری و به مقصد استان تهران و البرز حمل می شد تا از آنجا ترانزیت شود، افزود: قاچاقچیان 560 کیلوگرم مُرفین را در تانکر حامل قیر جاسازی کرده بودند که با تیزهوشی ماموران، این محموله کشف شد.
آتش‌سوزی در یکی از کانکس‌های پناهگاه حیوانات زاگرس کرمانشاه جان یکی از کارگران این پناهگاه را گرفت.
براساس اخبار رسیده به ایلنا، بر اثر حادثه آتش‌سوزی سه‌شنبه شب (15 دی ماه) اکبر عبرنا یکی از کارکنان این مجموعه جان خود را از دست داد. از قرار معلوم علت برووز آتش سوزی نامشخص است. پناهگاه حیوانات زاگرس که در ابتدای جاده سراب نیلوفر کرمانشاه قرار دارد، کار جمع‌آوری، درمان و عقیم‌سازی سگ‌های ولگرد سطح شهر را به منظور کنترل جمعیت آنها انجام می‌دهد.
انتقال دروازه بان تیم فوتبال نفت تهران به پرسپولیس به دلیل عدم توافق مدیران دو باشگاه، منتفی شد.
به گزارش ایرنا، در روزهای اخیر مسئولان باشگاه پرسپولیس برای به خدمت گرفتن علیرضا بیرانوند با این دروازه بان و همچنین مسئولان باشگاه نفت مذاکراتی انجام دادند اما در حالی که پرسپولیسی ها خواستار انتقال قطعی بیرانوند بودند، نفتی ها فقط با انتقال قرضی وی موافقت می کردند. در نهایت مسئولین دو باشگاه بر سر این مسئله به توافق نرسیدند و همین موضوع پرسپولیسی شدن بیرانوند را منتفی کرد.

No comments:

Post a Comment