January 10, 2016

پاسخی به «اصرار» آقای خامنه ای!


• خامنه ای بار دیگر «اصرار» کرده است، «مخالفان نظام» در انتخابات شرکت کنند. او اگر عوام فریبی نمی کند شرایط این شرکت را فراهم آورد و حقوق مخالفان را به رسمیت بشناسد و از تقلب در انتخابات دست بردارد ...



اخبار روز: در آستانه ی انتخابات اسفند ماه، رهبر حکومت بار دیگر به یاد «مخالفان نظام» افتاده و در حالی که آن ها را از همه ی حقوق اجتماعی و سیاسی خود محروم کرده است، از آن ها خواسته که برای حفظ «اعتبار کشور» در انتخابات شرکت کنند. او روز شنبه بار دیگر تاکید کرد: همچون گذشته اصرار داریم که همه، حتی کسانی که نظام را و رهبری را قبول ندارند پای صندوق‌ها بیایند چرا که انتخابات متعلق به ملت، ایران و نظام جمهوری اسلامی است.

این سخنان و درخواست را تنها وقتی می توان جدی گرفت، که رهبر حکومت، حقوق «مخالفان نظام» از جمله در مورد انتخابات را به رسمیت بشناسد و برای «اعتلای کشور» بپذیرد که مخالفان نظام نیز حقوقی دارند و از جمله ی این حقوق حق شرکت آزادانه در انتخابات است. انتخابات تنها به معنای رای دادن آن هم به «نظام اسلامی» نیست. انتخابات به معنای حق انتخاب شدن هم هست. این حق را حکومت جمهوری اسلامی ایران بیش از سه دهه است از مخالفان خود سلب کرده و به آن ها اجازه ی کاندید شدن و حضور در انتخابات را نمی دهد. مخالفان نظام برای آن که بتوانند آزادانه در انتخابات شرکت کنند باید از حقوقی برابر مانند هوادران و مدافعان نظام برخوردار باشند. یعنی حق داشتن حزب، روزنامه، جلسه ی سخنرانی و بالاخره کاندید شدن را دارا باشند. اگر آقای خامنه ای حقیقتا به فکر «اعتبار کشور» می بود، این حقوق را به رسمیت می شناخت، زندانیان سیاسی را آزاد می کرد، از تقلب در انتخابات دست بر می داشت و شرایط را برای برگزاری یک انتخابات آزاد فراهم می نمود.
درخواست رهبر حکومت ایران اما متوجه ی هیج کدام از شرایطی که آزادی انتخاب را فراهم می آورد نیست. بنابر این سخنان او عوام فریبانه و فقط به قصد گرم کردن تنور انتخاباتی است که قرار است به زور و ضرب سرکوب و نظارت استصوابی و تقلب، «اعتلای نظام اسلامی» را به دنبال داشته باشد.
«مخالفان نظام» تا زمانی که آقای خامنه ای تعهد نکند که به حقوق اساسی آن ها در جریان انتخابات احترام بگذارد، و به این تعهد خود عمل نکند؛ نمی توانند و نباید این سخنان را جدی بگیرند، به خصوص وقتی هنوز در همین سخنرانی از سرکوب جنبش سبز دفاع می کند، آن را «آمریکایی» می خواند و می گوید: «دولت آمریکا تا آنجا که توانست از آن حوادث حمایت کرد ولی حضور به‌موقع مردم در صحنه، نقشهٔ آنان را نقش بر آب کرد.»

خلاصه ای از سخنان خامنه ای را به نقل از خبرگزاری های ایران می خوانید:
خامنه ای در بخشی از سخنانش طبیعت انتخابات را دادنِ نفسِ تازه به ملت برشمرد و افزود: احساس مسئولیتِ مردم که در حضور در انتخابات جلوه‌گر می‌شود و دشمن را ناکام می‌گذارد از عناصر «ماندگاری انقلاب» است.
خامنه‌ای دو مسئله را در انتخابات دارای اهمیت فراوان خواند: اول؛ «اصل شرکت در انتخابات» و دوم؛ «درست انتخاب کردن و رأی به نامزدهای اصلح».
وی با تأکید مجدد ب رضرورت شرکت همهٔ واجدان شرایط رأی دادن در انتخابات افزودند: همچون گذشته اصرار داریم که همه، حتی کسانی که نظام را و رهبری را قبول ندارند پای صندوق‌ها بیایند چرا که انتخابات متعلق به ملت، ایران و نظام جمهوری اسلامی است.
خامنه‌ای شرکتِ همگان در انتخابات را موجب پایداری و تقویت نظام اسلامی، استمرار تأمین امنیت کامل، افزایش اعتبار و آبروی ملت در چشم جهانیان و باعث ابهّت جمهوری اسلامی ایران در نزد دشمنان خواند.
خامنه ای افزود: اگر پیشنهاد دهندگانِ لیست‌ها، مومن و انقلابی هستند و خط امام را واقعاً قبول دارند می‌توان به لیست آن‌ها دربارهٔ مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان اعتماد کرد اما اگر به انقلاب و دین و استقلال، چندان اهمیتی نمی‌دهند و دلشان دنبال حرف‌های آمریکا و دیگر بیگانگان است، قابل اعتماد نیستند.
خامنه‌ای مجلس خبرگان را نیز بسیار مهم خواند و یادآور شد: برخلاف برخی تصور‌ها، مجلس خبرگان برای سالی یکی دو بار جلسه و سخنرانی تشکیل نمی‌شود بلکه می‌خواهد روزی که رهبر فعلی در قید حیات نیست، «رهبر» یعنی کلیددارِ حرکت انقلاب را انتخاب کند و این مسئله بسیار مهم است.

No comments:

Post a Comment