January 2, 2016

موضع گیری هنرمند تبعیدی علیه بی سی سی و صدای آمریکا


پرویز صیاد : به هیچ وجه ، به تلفن های این دو رسانه توجه نمی کنم
امروز نما – پرویز صیاد ، کارگردان ، نمایشنامه نویس و بازیگر تئاتر و سینما ، در تازه ترین گفتگوی خود ضمن سپاسگزاری از عملکرد شبکه من و تو ، تاکید کرد نسبت به بی بی سی و صدای آمریکا بی توجه است .
پرویز صیاد روز جمعه ۱۴ شهریور ۱۳۹۳ ا ۵ سپتامبر ۲۰۱۴ ، در قسمتی از گفتگوی ۲۲ دقیقه ای خود با برنامه « جواب » از تلویزیون من و تو ، ضمن سپاسگزاری از تلویزیون من و تو ، بابت پخش فیلم فرستاده و نمایش محاکمه سینما رکس ، که هر دو این آثار در دهه نخست بعد از انقلاب از سوی آقای صیاد در خارج از کشور تولید شده اند ، بر این موضوع تاکید کرد ، که « وظیفه اطلاع رسانی شبکه های مثل شماست ، که دارای بینده فراوانی در داخل کشور هستند که بخشی از کارهای که قبل از آغاز کار خودشان در خارج از کشور ، توسط هنرمندان مختلف انجام شده ، لااقل قسمت های از آن را ، به ایرانیان داخل کشور نمایش بدهند.»
آقای صیاد در ادامه گفتگوی خود با شبکه من و تو اظهار داشت : « این وظیفه ای است که تلویزیون بی بی سی فارسی و یا VOA انجام نمی دهند ، یا به اندازه کافی انجام نمی دهند . در مورد خود من دیگر کار رسیده بود به جای که فقط وقتی یکی از هنرمندان در می گذشت ، با من تماس می گرفتند که آقا نظر شما چیه ؟ . من شده بودم قاری سر قبر آقا برای این دو رسانه ؛ و به همین دلیل اصلا به هیچ وجه ، به تلفن های این دو رسانه توجه نمی کنم.»
هنرمند تبعیدی ، علت بی توجه ای خود به شبکه های بی بی سی و صدای آمریکا را چنین بیان کرد : « وظیفه این دو دستگاه می دانستم زمانی که آغاز به کار تلویزیونی کردند ، کسانی که در عرض ۳۰ سال گذشته کارهای تلویزیونی انجام داده بودند ، و مخاطبین آن ها اتفاقا در داخل کشور بودند ، اما چون این راه ارتباطی وجود نداشت ، سانسور فراوان وجود داشت و از ما ایرانیان خارج ار کشور جماعتی ساخته بودند ، که همش فکر خوش گذرانی هستیم و باری به هر جهت داریم روزگار می گذرانیم و اصلا توجه ای به مسائل داخل کشور نداریم. »
خالق نقش های « حس کچل » ، « صمد » و « شازده اسدالله میرزا » ضمن یادآوری این موضوع که « پیش از پیدایش صدای آمریکا و بی بی سی ، حدود ۴۰۰ ساعت کار تلویزیونی در خارج از کشور تولید کرده است » گفت : « انتظار داشتم که این رسانه ها اقلا بیایند تکه های از آن کارها را نشان بدهند ، و بگویند که اقا قبل از ما هم کسانی بودند که در خارج از کشور دغدغه ایران را داشته اند ، مشغله ذهنی شان مسائل اجتماعی ایران بود ، ولی این اتفاق رخ نداد »

No comments:

Post a Comment