December 9, 2015

حکومت فنلند می‌گوید: پناهجویان باید بطور رایگان کار کنند

صدراعظم فنلند Juha Sipila یوها سیپیلا روز سه شنبه اظهار داشت، افرادی که برای پناهنده‌گی به این کشور می‌روند باید بطور رایگان کار کنند، این اقدام بخاطر سخت ساختن شرایط برای مهاجرینی که به این کشور می‎روند، اتخاذ شده است.یوها سیپیلا صدراعظم فنلند
حکومت فنلند اظهار می‌دارد بعد از این وضعیت کشورهای اصلی پناه جویان را سال دو بار بررسی می‎‎کند و در صورت نیاز با در نظر داشت وضعیت این کشورها اجازه اقامت پناهجویان را لغو می‌کند.
این کشور می‌افزاید، بعد از بررسی های اخیر در مورد وضعیت افغانستان به این نتیجه رسیده است که دیگر آنها به اشخاصی که ادعا می‌کنند در ولایات شرقی و جنوبی افغانستان خطر مرگ آنها را تهدید می‌کند، پناهندگی نمی‌دهند.
حکومت هلسنکی اظهار می‌دارد، اخراج آن عده از پناهجویان را که به نظر آنها با شرایط مهاجرت سازگار نیستند سرعت بخشیده و پناهنده‌گی افرادی را که در کتگوری سوم لست مهاجرین قرار دارند، رد خواهد کرد.
به گفته صدراعظم فنلند، این اقدامات شرایط را برای مهاجرین دشوار ساخته و دیگر این کشور را برای مهاجرت جالب جلوه نمی‌دهد.
در حدود ۳۲ هزار پناهجو در سال جاری به کشورهای قطب شمال رو آورده اند در حالی که در سال گذشته این تعداد به ۳۶۰۰ نفر می رسید.
حکومت فنلند گفته است به آن پناهجویانی که در سن کاری قرار دارند کارهای را خواهد داد که آنها باطل نمانند و از بیکاری خسته نشوند.
وزیر کار فنلند گفته است، حتمی نیست که این کار در برابر پول باشد زیرا به هر اندازه که مردم تنبل بمانند به همان اندازه خسته می‌شوند.
همچنان حکومت فنلند در نظر دارد که در مورد فرهنگ و ارزش‌های اجتماعی این کشور که در آن حقوق زنان و اطفال هم شرح شده است به پناهجویان معلومات بدهد.
به گفته مقامات فنلند، از این به بعد هیچکس گفته نخواهد توانست که از این حقوق خبر نداشتند.
قبل از این ناوری هم اعلان ها را برای افغان‌ها به نشر رسانده بود تا آنها را از مهاجرت به این کشور منصرف بسازد.
به گفته حکومت افغانستان در سال جاری در حدود ۱۴۰ هزار افغان به نیت کشورهای اروپایی مملکت خود را ترک کرده‌اند.

No comments:

Post a Comment