November 15, 2015

فرانسه در حالت جنگی است/مردم نگران و بهت زده




به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، منابع آگاه روز یکشنبه از بازداشت هفت نفر از اعضای خانواده عاملان شناسایی شده حملات انتحاری پاریس خبر دادند. تحقیقات نشان می دهد سه گروه مجزا در حملات تروریستی پاریس نقش داشته اند.
این در حالیست که حملات اخیر پاریس، در حالیکه فرانسه در شرایط امنیتی فوق العاده به سر می برد، مردم این کشور را به شدت نگران و بهت زده کرده است. خیابان های پاریس کاملا در بهت فرو رفته است.
یک کارشناس موسسه بین المللی مطالعات راهبردی می گوید: این حملات به شیوه ای نگران کننده تر از آنچه کسی تصور می کرد، برنامه ریزی شد. دولت فرانسه اقدامی نسبتا بزرگ را پیش بینی می کرد و زمزمه هایی که در هفته های اخیر، در پس زمینه، شنیده می شد، از اقدامی شیطانی حکایت داشت اما پیچیدگی این سری حملات، واقعا همه را نگران کرد.
فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه خطاب به مردم کشورش گفته: وقایع جمعه شب در پاریس اقدامی جنگی است که یک ارتش تروریستی آن را انجام داده است. یک ارتش اسلامگرا علیه فرانسه و ارزش هایی که ما در سراسر جهان آنها را به پا داشته ایم.
وی افزود: کشور در مواجهه با اقدامی جنگی، اقداماتی مقتضی را انجام خواهد داد.
از سوی دیگر نخست وزیر فرانسه در پی حملات اخیر در پاریس که صدها کشته و زخمی بر جای گذاشت، گفت: کشور در حالت جنگی است.
به گزارش العربیه، مانوئل والس که با یک شبکه تلویزیونی در پاریس گفتگو می کرد، گفت: کشورش از این پس تروریستها را هر کجا که باشند در فرانسه و اروپا و همچنین در سوریه و عراق هدف قرار خواهد داد.
نخست وزیر فرانسه افزود: همانگونه که رئیس جمهور گفته ما با یک ارتش تروریستی در جنگ هستیم. ما وارد عمل خواهیم شد و واکنش ما در حجم و اندازه این حملات و با قاطعیت برای نابودی این گروه خواهد بود و پیروز خواهیم شد.

No comments:

Post a Comment