November 8, 2015

یک وبلاگ یارسان مسدود شد


a1
خودنویس :  وبلاگ «یاران بی‌ یار ایران»که در زمینه موضوعات حقوق بشری پیروان کرد آیین یارسان در ایران فعال بود مسدود شده است.
نویسنده این وبلاگ، آرش قادری، از بلاگر‌های کرد یارسان است که نظرات و اخبار جامعه یارسان را به‌طور محدود منتشار می‌کرد. این وبلاگ از معدود سایت‌هایی بود که به مسائل مرتبط به جامعه یارسان می‌‌پرداخت. برخی‌ از قسمت‌های وبلاگ او هنوز در وب آرشیو قابل مشاهده است، اما متاسفانه اعظم نوشته‌ها و مطالب او از بین رفته است و قابل بازیابی نیست.
در همین رابطه پیشتر نیز وبلاگ‌های دیگری از پیروان آیین یارسان مسدود شده و نویسندگان آنان بازداشت شده بودند. به گزارش هرانا، وبلاگ صوفی جم خانه نیز مسدود شده و نویسندگان آن، مژگان عباس باشی‌ و امین ایهاوند که از حامیان آیین یارسان بودند بازداشت شده‌اند. همچنین یک بلاگر یارسان ساکن کرمانشاه، به نام امیرعلی (مهرداد) مهران نیا نویسنده وبلاگ یاری، نیز باز داشت شده و وبلاگش مسدود گشته است.
بر اساس آمار غیر رسمی گفته می‌شود پیروان آیین یارسان در ایران جمعیتی حدود ۲ میلیون نفر، یعنی‌ در حدود جمعیت کشور ارمنستان یا اسلوونی را تشکیل می‌دهند. اما پیروان این اقلیت دینی هیچ گونه رسانه‌ای‌ را در اختیار نداشته و معدود وبلاگ‌های آن مسدود شده و وبلاگ نویسان یارسان زندانی می‌شوند.
‫=============================‬
لینک صفحات «خودنویس» در شبکه‌های اجتماعی (تلگرام، فیس‌بوک، توییتر، گوگل‌پلاس):
«خودنویس»، رسانه خود شما و «رسانه صداهای خاموش» است؛ در شبکه‌های اجتماعی با افتخار، میزبان شما هستیم؛ همراهی شما گامی است در جهت آزادی و گسترش آگاهی:
تلگرام:
https://telegram.me/khodnevis1
فیس‌بوک:
https://www.facebook.com/khodnevis1
توییتر:
https://twitter.com/khodnevis_org
گوگل‌پلاس:
https://plus.google.com/+KhodnevisTechnevis
Balatarin

No comments:

Post a Comment