November 27, 2015

امریکا از راه ساندویچ نفوذ می‌کند


احمد خاتمی، عضو هیات رییس مجلس خبرگان رهبری در ایران می‌گوید «هرجا که امریکا خواسته به کشوری وارد شود، از راه مک‌دونالد و ساندویچ وارد شده و از‌‌ همان زمان روزنه نفوذ را باز کرده است».
به نوشتهٔ خبرگزاری «ایسنا»، آقای خاتمی روز پنج‌شنبه (۵ آذر-۲۶ نوامبر) در سخنانی در جمع بسیجیان استان کرمان گفت: «در عرصه داخلی، امریکا در پی نفوذ است، اما برخی به شدت از این واژه وحشت کرده‌اند در حالی که این واژه را کسی جز مقام معظم رهبری به کار نبرده است.»
وی با بیان این‌که «بسیجی و بسیجی‌جماعت نخواهند گذاشت پای آمریکا در این کشور باز شود و قلم پای آن‌ها را خواهند شکست» اضافه کرد: «برخی به ویژه شبکه‌های ماهواره‌ای وانمود می‌کنند که شیرازه انقلاب از هم پاشیده و به زودی کار ایران تمام است اما انقلاب اسلامی بی‌هیچ تردیدی ماندنی است و کسانی که با انقلاب فاصله دارند، بازنده هستند.»
ادعای احمد خاتمی دربارهٔ نفوذ امریکا از طریق «مک‌دونالد» به فاصلهٔ سه روز از اظهارات مشابه علی سعیدی، نماینده علی خامنه‌ای در سپاه پاسداران بیان می‌شود.
سعیدی روز دوشنبه در سخنانی در جمع «طلاب و روحانیون بسیجی حوزه‌های علمیه تهران» گفت امریکا از طریق «استحاله فرهنگی و تأسیس شعبه‌های مک‌دونالد» باعث فروپاشی اتحاد جماهیر شوروری شد.
اشارهٔ او به تاسیس اولین شعبهٔ رستوران فست‌فود «مک‌دونالد» در مسکو در روز ۳۱ ژانویه ۱۹۹۰ بود. در آن روز، جمعیت کثیری از مردم در مقابل این رستوران صف کشیدند تا درآمد چندین روز خود را در این نماد سرمایه‌داری خرج کنند. اتحاد جماهیر شوروی کمونیستی، یک سال و ۱۱ ماه بعد در روز ۲۵ دسامبر ۱۹۹۱ رسما سقوط کرد و از هم فرو پاشیده شد.

No comments:

Post a Comment