November 13, 2015

ادعای العربیه: ایران اس سیصد می گیرد، اسرائیل سکوت در پیش، چرا؟


1946584_Page__2
شبکه العربیه در گزارشی ادعا کرد اسرائیل  در قبال فروش سامانه اس ۳۰۰ به ایران سکوت کرده است این شبکه همچنین ادعا کرد این موشکها ضد هواپیماها و ارتش اسرائیلی به کار نخواهد رفت.
شبکه العربیه گزارش داد: موشکهای ضد هوایی اس ۳۰۰ روسی به دست ایران می رسد. ولادیمیر پوتین کمی قبل از توقف تحریمهای بین المللی، زرادخانه های روسیه را در برابر ایران گشود. چند ماه قبل، این تصمیم اعتراض شدید اسراییل و نگرانی های غرب را بر انگیخت اما امروز که وزیر دفاع ایران اعلام کرده است که به زودی این سامانه موشکی به ایران وارد می شود، اسراییل سکوت اختیار کرده است.
ورود روسیه به جنگ سوریه همراه با پیامهای اطمینان بخش مسکو به تل آویو بود که نشان می داد روسیه و اسراییل در میدان نظامی و سیاسی هماهنگ هستند تا اصطکاکی میان آنها و متحدانشان رخ ندهد.
این ضمانتها پس از دیدار بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل از مسکو و دیدار با پوتین داده شده اند. علاوه بر این، منابع آمریکایی و اسراییلی اعلام کردند که نتانیاهو از باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا ضمانت گرفته است که نظام کنونی سوریه هم در تشکیل حکومت آینده و حل سیاسی بحران سوریه نقش ایفا کند. نتانیاهو همچنین برای اوباما شرط کرده است که میان آمریکا – ایران و روسیه و ایران درباره میزان و کیفیت و نوع سلاحهای ایرانی که قبل یا در خلال عملیاتی شدن حکومت انتقالی به سوریه وارد می شود، هماهنگی هایی صورت گیرد.

No comments:

Post a Comment