November 4, 2015

معصومه ابتکار: عبور از روی پرچم امریکا در قم؛ تحصیل و زندگی فرزند در کالیفرنیا

روز دوشنبه (۱۱ آبان-۲ نوامبر) معصومه ابتکار، رییس سازمان حفاظت محیط زیست ایران که برای شرکت در همایشی با عنوان «وحدت حوزه و دانشگاه در فرهنگ‌سازی و مطالبه‌گری در اقتصاد مقاومتی» به قم رفته بود، در هنگام خروج از محل همایش با پرچم روی زمین امریکا روبه‌رو، و آن‌گونه که در تصویر دیده می‌شود، از روی آن رد شد.
به دنبال انتشار این تصویر، شماری از وب‌سایت‌های نزدیک به حکومت، مدعی شدند که محافظ خانم ابتکار به او تذکر داده که از روی پرچم امریکا رد نشود. این در حالی است که خود او با بازانتشار این عکس در صفحه‌ی اینستگرامش، این برداشت را «مغرضانه» دانسته است.
معصومه (نیلوفر) ابتکار در جریان ماجرای گروگان‌گیری و اشغال سفارت امریکا در تهران، به دلیل تسلطش به زبان انگلیسی به واسطه‌ی شش سال زندگی در ایالات متحده امریکا، نقش سخنگوی گروگان‌گیران را در گفتگو با خبرنگاران خارجی بر عهده داشت.
او ۳۶ سال بعد از آن ماجرا که به قطع رابطه‌ی دیپلماتیک ایران و امریکا منجر شد، در حالی هنوز از آن اقدام دفاع می‌کند که فرزندش، عیسی هاشمی و عروسش، مریم طهماسبی، در حال حاضر در شهر لس‌آنجلس در ایالت کالیفرنیای امریکا زندگی می‌کنند.
گزارش ماه گذشته‌ی وب‌سایت رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی در این خصوص را می‌توانید در لینک زیر بخوانید.
ویدئویی از مصاحبه‌ی ابتکار جوان با یک خبرنگار امریکایی در زمان اشغال سفارت امریکا را نیز می‌توانید در لینک زیر ببینید.

No comments:

Post a Comment