November 12, 2015

گفته های محسن رضایی، چهار سال بعد از مرگ مشکوک فرزندش



آقای رضایی در یادداشتی که در صفحه‌ی رسمی اینستگرامش منتشر کرده، پناهنده شدن فرزندش "احمد" به امریکا در سن ۲۲ سالگی و موضع‌گیری‌ها و افشاگری‌هایش علیه رهبران جمهوری اسلامی را «اشتباهی» ناشی از «روحیات خاص»، «شجاعت» و «سر پرشور» وی خوانده و مدعی شده که او بعد از مدتی این "اشتباه" را جبران کرده بود.
از صفحه فیس بوک سایت تقاطع - محسن رضایی، "دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام جمهوری اسلامی"، چهار سال بعد از مرگ مشکوک فرزندش در هتلی در دوبی، ادعاهای تازه‌ای را درباره‌ی به "قتل" رسیدن او مطرح کرده و در عین حال گفته هنوز «زوایای این قتل مشخص نشده است».
rezaiiSonInstagram.JPGفرمانده اسبق سپاه پاسداران نوشته: «چیزی نگذشت که متوجه شد و با مشورت من نقشی را بر عهده گرفت و به تلافی اشتباهش ضربه‌ای هم به منافقین در امریکا زد که در موقع لازم جزییات آن را خواهیم گفت.»او با بیان این‌که «پلیس امارات در این زمینه با ما همکاری نکرد و حتی موبایل و کامپیو‌تر وی را هم به ما ندادند تا ببینیم آخرین تماس‌هایش با چه کسانی بوده» افزوده: «احمد ما بالاخره به اصل خود برگشت و احتمالا به همین دلیل هم به قتل رسید.»
محسن رضایی این «بازگشت به اصل» را نیز این‌گونه توضیح داده است: «یک سال با ما به خانه خدا مشرف شد و ساعت‌ها در کعبه نماز می‌خواند که همراهان او خسته شده و به هتل برگشته بودند. به او می‌گفتند شما زانودرد نمی‌گیرید؟ احمد بسیار قرآن می‌خواند و ذکر می‌گفت. در کنار جنازه‌اش پارچه سفیدی پیدا کردند که هزار اسم الله را نوشته بود.»
احمد رضایی یک سال بعد از روی کار آمدن دولت اصلاح‌طلب محمد خاتمی و هم‌زمان با قتل‌های زنجیره‌ای پاییز ۱۳۷۷، ایران را ترک کرد و از طریق دوبی به امریکا پناهنده شد.
او در همان روزهای اول ورود خود به امریکا در مصاحبه‌هایی افشاگرانه گفت که قتل مخالفان و دگراندیشان در ایران با دستور مستقیم علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، و با مشاوره‌ی علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی صورت می‌گیرد.
وی هم‌چنین شعارهای اصلاح‌طلبانه محمد خاتمی را فریب‌کارانه توصیف کرده و گفته بود جمهوری اسلامی باید از طریق انقلاب به نظامی مبتنی بر دموکراسی تغییر کند.
احمد رضایی با وجود این موضع‌گیری‌ها، هفت سال بعد در سکوت خبری و با ضمانت پدرش به ایران بازگشت. اما در سال ۱۳۸۸ یک بار دیگر از کشور خارج شد و به امریکا رفت تا این‌که روز ۲۰ آبان ۱۳۹۰، جنازه‌ی وی در اتاقش در طبقه ۱۸ هتل گلوریای دوبی پیدا شد.
پلیس دوبی در آن زمان، دلیل مرگ احمد رضایی ۳۵ ساله را «مصرف بیش از اندازه داروی ضد افسردگی» اعلام و در عین حال فاش کرد که او با گذرنامه‌ای امریکایی به نام "تام جی اندرسون" در این شهر به سر می‌برده است.

No comments:

Post a Comment