October 25, 2015

مافیا/ایران؛ مقام حکومتی: منتظر فساد بزرگ باشید!


جام جم آنلاین: نایب‌ رئیس کمیسیون ویژه اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه مافیای سهام عدالت اقتصاد کشور را به خاک سیاه نشانده گفت: طی چند‌سال آینده شاهد اتفاقات ناگواری درخصوص پرونده‌های مفاسد اقتصادی خواهیم بود.
محمدرضا پورابراهیمی افزود: عملیات اجرایی سهام عدالت به وضعیتی بسیار بغرنج در اقتصاد ایران تبدیل شده یعنی 40 درصد سهام بزرگ ترین شرکت های فعال در اقتصاد کشور که عمدتاً بورسی هستند سهام عدالتی شد. یعنی ماهیت این سهام به برگ کاغذ های بی خاصیت دست مردم تغییر یافت.
وی افزود: این برگه ها نه سودی می گیرند، نه سهمی دارند و نه این که مجمع می روند و نه این که حق اعمال مالکیت به اسم سهام عدالت دارند. از طرفی سهام عدالت در دست 250 نفر است، شبکه ای که به صورت یک شبکه مافیایی در اقتصاد کشور عمل می کند و پدر اقتصاد کشور را درآورده است.
وی افزود: همین قدرت به تشکیل باند مافیایی تبدیل شده که اقتصاد کشور را به خاک سیاه نشانده است. یعنی شرایط آنچنان بحرانی است که مجلس ترجیح می دهد دست کم به صورت موقت قدرت تصمیم گیری و مدیریت این سبد سهام به دست دولت برگردد اما در اختیار این گروه خاص قرار نگیرد.

عضو شورای بورس افزود: حتی یک نفر از این 250 نفر عضو در شبکه به مرجعی پاسخ نمی دهد و به صورت زنجیره ای و شبکه ای همدیگر را تعیین و منصوب می کنند.

No comments:

Post a Comment