October 18, 2015

یکجا را بگویید گروه‌های خودسر فعالیت نکنند؟


رییس دانشگاه علم و صنعت درباره فعالیت گروه‌های خودسر در دانشگاه گفت: یکجا را بگویید گروه‌های خودسر نباشند و فعالیت نکنند؟ تنها کاری که می‌کنیم این است که در قالب قانون آنها را محدود می‌کنیم.

محمدعلی برخورداری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که چقدر از وعده‌های رییس‌جمهور مبنی بر بازگشت نشاط در دانشگاه‌ها محقق شده است؟ اظهار داشت: اگر نشاط و آرامش در دانشگاه حاکم نباشد، پس توقع داریم؛ کجای جامعه این آرامش را شاهد باشیم؟ البته معتقدیم؛ شرایط موجود با شرایط ایده‌آل فاصله دارد.
وی افزود: در کل کشور و دانشگاه‌ها افرادی هستند که تفکر متفاوتی دارند و سعی در بستن فضا دارند و ما معتقدیم؛ اگر فضا باز باشد خود به خود دانشجو نشاط دارد.
رییس دانشگاه علم و صنعت با بیان اینکه فضای دانشگاه برای دانشجویان، ایده‌آل‌تر از قبل شده است، افزود: در مراوداتی که با دانشجویان داشتم و همچنین در جلسات پرسش و پاسخی که با آنها دارم، بر این باور هستند که فضا عوض شده و البته ما هم تلاش کردیم، فضا را به سمتی سوق دهیم که دانشجو آرامش بیشتری داشته باشد.
برخورداری با تاکید بر اینکه با دانشجویی که در حوزه سیاسی نظری داشته یا حرفی زده، هیچ برخورد منفی نداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: مناحساس می‌کنم که دانشجویان آرام‌تر از قبل هستند.
رییس دانشگاه علم و صنعت در پاسخ به این سوال که برخی از دانشجویان بر این باور هستند که شما تحت سلطه طیف خاصی در دانشگاه هستید؟ اظهار داشت: وظیفه دارم بین نیرو‌ها توازن ایجاد کنم تا دانشگاه با آرامش بچرخد؛ نه اینکه فردا روزی بین گروه‌ها مختلف دعوا بشود. این ذهنیت که هر کاری می‌خواهم و اراده کنم، انجام دهم، غیرممکن است.

وی همچنین درباره فعالیت گروه‌های خودسر در دانشگاه گفت: یک جا را بگویید که گروه‌های خودسر نباشند و فعالیت نکنند؟ ما تنها کاری که می‌کنیم این است که در قالب قانون آنها را محدود کنیم.

No comments:

Post a Comment