October 26, 2015

این تصویر جهان عرب را به خشم آورده:سرباز روس در حال حمل «صلیب» در جنگ با داعش در سوریه؟

یک سرباز روس نشسته بر روی یک تانک در حالی که یک صلیب با طرح و نشان‌های مشخص مذهب مسیحیت ارتدکس به دست دارد، محیط نیز کویری است.
این تصویر طی چند هفته اخیر هزاران بار در شبکه‌های اجتماعی عرب‌زبان و روس دست به دست شده است؛ نشان به آن نشان که سربازان روس نه تنها در خاک سوریه حضور دارند بلکه به یک "جنگ مقدس"و یا "جنگ صلیبی"آمده‌اند.
زمانی که سخنگوی کلیسای ارتدکس روسیه دخالت نظامی روسیه در سوریه را "جنگ مقدس"خواند، این عبارت او به شدت با واکنش جهان عرب مواجه شد. برخی از چهره‌های مذهبی در عربستان سعودی حتی در واکنش به او فرمان جهاد دادند و آن را "جنگ صلیبی"مسیحیان ارتدکس علیه اسلام خواندند. این عکس نیز به عنوان یک سرباز روس که در "جنگ مقدس"در سوریه شرکت کرده در شبکه‌های اجتماعی معرفی شد و بر آتشی که پیش‌تر به راه افتاده بود بنزین ریخته شد.
به عنوان نمونه این توییت این‌گونه عنوان می‌کند:
یک سرباز روس که صلیب به دست دارد نشان می‌دهد این جنگی علیه اسلام و مسلمانان است، این یک جنگ صلیبی است که در ظاهر جنگ علیه تروریسم پنهان شده

در شبکه‌های اجتماعی روس نیز حتی این عکس به عنوان شاهد حضور سربازان روس در سوریه منتشر شده است.


در این توییت نیز ادعا شده است که این عکس در دمشق گرفته شده


ناظران توانست با اولین فردی که این تصویر را در شبکه‌های مجازی روسیه منتشر کرده است تماس بگیرد: نیکیتا استپانف، او یک سرباز روس است. او این تصویر را 9 مهر ماه سال جاری منتشر کرده است.
آقای نیکیتا استپانف در پاسخ به ای‌میل ناظران عنوان کرده است فردی که در عکس دیده می‌شود خود او است و این تصویر مرداد ماه گذشته در حین یک مانور نظامی در منطقه آستاراخان در جنوب روسیه گرفته شده.
این تصویری است که آقای نیکیتا استپانف روز نهم مهر ماه برای اولین بار آن را در حساب کاربری خود در یک شبکه اجتماعی روس، منتشر کرده است.
در زیر تصویر دیگری از آقای استاپنف در همان مانور نظامی در منطقه آستاراخان روسیه دیده می‌شود.



از ابتدای ماه سپتامبر، روسیه حملات هوایی سنگینی را علیه مخالفان دولت بشار اسد به خصوص داعش آغاز کرده است. این حملات سنگین شامل گروه‌های شبه‌نظامی که حمایت امریکا، اتحادیه اروپا و برخی از کشورهای منطقه مانند قطر را در اختیار دارند نیز می‌شوند.


ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه در چند نوبت عنوان کرده است روسیه در نظر ندارد سرباز به خاک سوریه اعزام کند.

No comments:

Post a Comment