October 16, 2015

قتل عام تابستان ۶۷ بیست و هفتِ ساله شد ... (يکشنبه ١٨ اکتبر ... کانادا) کانون خاوران


کانون خاوران
October 16, 2015
قتل عام تابستان ۶۷  بیست و هفتِ ساله شد

 " تازه چند­ماهی از سقوط جمهوری­ی اسلامی­ی ایران گذشته است. مردم همه خوشحال­اند و به هم­دیگر تبریک می­گویند. بسیاری از سران و مسئولان جمهوری­ی اسلامی که از دست مردم جان سالم به­دَربُرده­اند دستگیر شده­اند. دادستان­ها، حکامِ شرع و بسیاری از شکنجه­گران و سَر­­بازجوها در میان دستگیر­شده­گان هستند. شوراهای مردمی و خانواده­های زندانیان سیاسی اصرار دارند که سران و مسئولان جمهوری­ی اسلامی، به­ویژه آن­هایی که در کشتارِ جوانان مردم به­طورِ مستقیم دست داشته­اند، زنده دستگیر شوند تا شاید محلِ دفنِ هزاران سَروِ فروافتاده بر مردم آشکار شود.
در میان دستگیرشده­گان، اعضای «هیئتِ مرگ» در تهران و شهرستان­ها، موجوداتی نظیر: حسینعلی نیری، مصطفی پورمحمدی، مرتضی اشراقی، سیدحسین موسوی تبریزی، علی رازینی، محمد سلیمی، مظاهری، محمدحسین احمدی، نوربخش، محمد مقیسه­ای، ابوالقاسم صلواتی، مجتبی خامنه­ای، مسئولانِ باند بیت خامنه­ای، بازجوها و سربازجوها، تمام وزیران اطلاعات در دوره­های مختلف، فرماندهان سپاه، رؤسای پلیس تهران و شهرستان­ها، اعضاء و مسئولان جوخه­های مرگ، تمام ائمه­ی جمعه (به اتهام: بلندگوهای رژیم برای فریب و تحمیق مردم بودن) و ... دیده می­شوند.
در میان سران و مسئولان ریز­ودرشت جمهوری­ی اسلامی که سال­ها سَر در آخورِ ­قدرت داشتند و تا جایی که زورشان رسیده بود مردم را چاپیده و سرکوب کرده بودند، زلزله­ای رخ داده است. فکرش را نکرده بودند، گمان هم نمی کردند. تصورشان از مردم، مردمِ تابستان ۶۷ بود که در فضای جنگ­زده­ی آن­زمان، هزاران سَروِ جوان را به­خاک انداختند و بعد هم با افتخار و رَجَز­خوانی از آن یاد کردند و به تصورشان آب از آب هم تکان نخورد...
به واکنش مردم و این­که ممکن است یک­روز دوباره سَر بلند کنند؛ فکر نکرده بودند. مثلِ همیشه مردم در محاسباتشان اغنام خدا بودند که باید به امر ولایت فقیه، گردن بگذارند و دَم نزنند، اما زمانه دیگر زمانه­ی سال ۶۷ نیست؛ و سران رژیم این را ندیده بودند. آن­ها نفهمیده بودند، مردمی که اشک "خدایگان" را درآوردند و از رهگذرِ سرنگون­کردنِ سلطنت دریافتند که امکان ساقط کردن رژیم­های ارتجاعی هست و این درس را در حافظه­ی تاریخی­ی خود ثبت کرده­اند، ممکن است روزی اشک "ولیِ­ فقیه" را هم در­آورند و با وجود دِرو­کردنِ با تجربه­ترین فرزندان مبارز مردم در دهه­ی ۶۰ و به­ویژه  تابستان ۶۷، دوباره سَر بلند کنند و سراغِ برنامه­ریزان و مجریانِ کشتارهای دهه­ی ۶۰ بروند! و امروز، آن­روز است! روزِ قیامت زمینی در این منطقه­ی جغرافیایی؛ روزی که تمام سران رژیم، باید برای سال­ها جنایت خود به مردم ایران حساب پس دهند! "
بخشی از کتاب در آستانه ی توفانی روبنده...  این کتاب  در برنا مه ی یادمان  امسال  که به مناسبت بیست وهفتمین سالگرد قتل عام تابستان  ۱۳۶۷بر گزار می گردد ،  رو گشایی می شود.

زمان و مکان -  یک شنبه ،هجدهم اکتبر  ۲۰۱۵ – ساعت  ۲ بعد از ظهر 
     North York Civic Centre (Mel Last man Square), 5100 Yonge St
 حقوق بشر و دموکراسی برای ایران

كانون خاوران

کمیته ی همبستگی با مادران جانباختگان در ایران ( تورنتو- کانادا)

کمیته ی مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی ( واحد شرق کانادا )

با حمایت  :  شهروند ، ایران استار، نشر زاگرس و سرای بامداد                                     

No comments:

Post a Comment