October 14, 2015

آزمایش موشکی/هشدار آمریکا/اقدام تحریک آمیز


به گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران، تلویزیون رسمی رژیم ایران امروز برای نخستین بار تصاویری از یک پایگاه زیر زمینی پر از انواع موشک، واقع در داخل خاک ایران را پخش کرد.(عکس کنار)
پخش این تصاویر سه روز پس از اعلام آزمایش موفقیت آمیز یک موشک قابل هدایت و کنترل موسوم به عماد صورت می گیرد. به گفته پاسدار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، پایگاهی که در تلویزیون نشان داده شد، در عمق 500 متری زیر زمین قرار گیرد تا دور از دسترس حملات دشمنان احتمالی باشد.
گزارش تلویزیون رژیم: فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران که برای نخستین بار فقط به صداوسیما اجازه تصویربرداری از یکی از پایگاه‌های موشکی در دل کوه را داد اظهارداشت: موشک‌ها در بردهای مختلف در همه پایگاه‌ها بر روی پرتابگر (لانچر) سوار، آماده پرتاب و دست‌ها بر روی ماشه است و فقط منتظر دستور فرمانده معظم کل قوا هستیم.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز امروز در واکنش به هشدار آمریکا در مورد آزمایش اخیر موشکی در ایران گفت: در بحث موشکی کوتاه نخواهیم آمد و به آزمایش‌های موشکی ادامه خواهیم داد.
این در حالیست که آمریکا دیروز هشدار داد که موضوع آزمایش موشکی رژیم ایران را به شورای امنیت سازمان ملل می‌برد.
به گزارش خبرگزاری رویترز از واشنگتن، سخنگوی کاخ سفید روز سه شنبه گفت: نشانه های قوی وجود دارد مبنی بر اینکه آزمایش موشک بالستیک هدایت شونده جدید رژیم ایران که روز یکشنبه انجام شد، قطعنامه شورای امنیت را نقض کرده است.
وی گفت: این تصادفی نیست که اندکی بعد از تصمیم مجلس رژیم ایران در تصویب توافق هسته ای، برخی ها در داخل ایران تصمیم بگیرند آزمایش موشکی انجام بدهند که باعث مخالفت و انتقاد گسترده جامعه جهانی می شود.

سخنگوی کاخ سفید با بیان اینکه آزمایش موشکی رژیم ایران نقض توافقنامه های بین المللی است، تصریح کرد: تا زمانی که رژیم ایران گام هایی اطمینان بخش در مورد اثبات عدم برخورداری از سلاح های هسته ای برندارد، تحریم ها علیه این رژیم کاهش نخواهد یافت.

No comments:

Post a Comment