October 20, 2015

«منصور ارضی» و «حسین الله کرم» به ۶ ماه حبس محکوم شدند



0ju
یک مداح مشهور تهرانی و یک فرمانده سابق گروه انصار حزب‌الله، در دادگاه بدوی به مجازات حبس و دیه محکوم شدند.
به گزارش «آمدنیوز»، منصور ارضی مداح مشهور تهران، حسین الله کرم فرمانده سابق گروه انصار حزب‌الله، اعضای هیئت مدیره هیئت مذهبی «حسن جان» و اعضای هیئت امنای مسجد ارک تهران به دلیل قصور در حادثه آتش سوزی مسجد ارک تهران در سال ۱۳۸۳، به ۶ ماه حبس و پرداخت ٧٨ فقره دیه در ماه حرام محکوم شدند.
این حکم در دادگاه بدوی صادر شده است.
۲۶ مردادماه ۱۳۹۲، منصور ارضی مداح مشهور تهران، برای ادای توضیحات مجدد درباره پرونده آتش سوزی سال ۸۳ در مسجد ارک تهران، به دادسرای امور جنایی احضار شد.
در آن تاریخ و با شکایت مجدد تعدادی از شاکیان پرونده آتش سوزی سال ۸۳ در مسجد ارک، رسیدگی به این پرونده وارد مرحله جدیدی شد و با اعلام این شاکیان مبنی بر نارضایتی از پرداخت دیه و خسارت به آن‌ها، بازپرس پرونده مشغول رسیدگی به این پرونده گردید.
برخی مصدومان و خانواده تعدادی از جان باختگان این حادثه مدعی بودند که قاضی وقت در حکم صادر شده، میزان واقعی دیه را محاسبه نکرده و مبلغی کمتر از دیه واقعی به آن‌ها تعلق گرفته است.
گفتنی است شامگاه ۲۸ بهمن سال ۱۳۸۳ مصادف با پنجم ماه محرم، همزمان با برگزاری نماز مغرب و عشا در مسجد ارک تهران، این مسجد دچار آتش سوزی مهیبی شد که با توجه به ازدحام جمعیت و مشکل در خروج نمازگزاران و عزاداران، ۷۸ نفر از عزاداران حسینی کشته و ده‌ها نفر از آن‌ها مجروح شدند.

No comments:

Post a Comment