October 15, 2015

فیلم؛ آزمایش موشکی/هشدار فرانسه/تونل جیمز باند!

به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، وزارت خارجه فرانسه امروز اعلام کرد: آزمایش موشکی بالستیک رژیم ایران نقض آشکار قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل و پیامی نگران کننده برای جامعه بین المللی است.
به گفته این منبع، آزمایش موشکی اخیر نقض قطعنامه 1929 شورای امنیت بشمار می رود که تصریح می ‌کند رژیم تهران نمی ‌تواند در هیچگونه فعالیت مربوط به موشکهای بالستیکی شرکت داشته باشد.
آمریکا نیز پیش تر اعلام کرده بود چشمان خود را در برابر اقدامات بی ثبات کننده رژیم ایران در منطقه نبسته است و همه ابزارهای برخورد با آنها را در دسترس دارد.
اد رویس، رئیس کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با ارسال نامه‌ ای به کاخ سفید خواستار اقدام فوری واشنگتن علیه آزمایش موشکی رژیم ایران شد.
سی ان ان نیز امروز طی گزارشی از نمایش موشکی رژیم ایران در تونل های زیرزمینی گفت: در نگاه اول این صحنه (فیلم زیر) مانند مجموعه فیلم های جیمز باند است.
تلویزیون رژیم ایران دیروز برای نخستین بار تصاویری از یک پایگاه زیر زمینی پر از انواع موشک، واقع در داخل خاک ایران را پخش کرد. پخش این تصاویر سه روز پس از اعلام آزمایش موفقیت آمیز یک موشک قابل هدایت و کنترل موسوم به عماد صورت می گیرد.
به گفته پاسدار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، پایگاهی که در تلویزیون نشان داده شد، در عمق 500 متری زیر زمین قرار گیرد تا دور از دسترس حملات دشمنان احتمالی باشد.
گزارش تلویزیون رژیم: فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران که برای نخستین بار فقط به صداوسیما اجازه تصویربرداری از یکی از پایگاه‌های موشکی در دل کوه را داد اظهارداشت: موشک‌ها در بردهای مختلف در همه پایگاه‌ها بر روی پرتابگر (لانچر) سوار، آماده پرتاب و دست‌ها بر روی ماشه است و فقط منتظر دستور فرمانده معظم کل قوا هستیم.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به هشدار آمریکا در مورد آزمایش اخیر موشکی در ایران گفت: در بحث موشکی کوتاه نخواهیم آمد و به آزمایش‌های موشکی ادامه خواهیم داد.
این در حالیست که آمریکا هشدار داده است که موضوع آزمایش موشکی رژیم ایران را به شورای امنیت سازمان ملل می‌برد.
سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به این پرسش که آیا نمایش موشکی نشان دهنده تنش داخلی در حکومت ایران است، گفت:‌ شاید علت سیاسی وجود داشته باشد. ما قطعا آن را جدی می گیریم. این منطبق با رفتار رژیم ایران است.
وی افزود: این اقدام همزمان با تصویب برجام در مجلس رژیم ایران بود که شاید یک علت سیاسی برای آن وجود داشته باشد. باید فهمید آنها می خواستند با این نمایش موشکی به چه چیزی دست یابند؟

از سوی دیگر سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به پخش تصاویری که یک تونل زیرزمینی پر از موشک و موشک انداز را در ایران نشان می دهد، گفت: آمریکا چشمان خود را در برابر اقدامات بی ثبات کننده رژیم ایران در منطقه نبسته است و همه ابزارهای برخورد با آنها را در دسترس دارد.

No comments:

Post a Comment