September 13, 2015

۲۷۲ کافی نت در تهران پلمب شد


0,,4189036_1,00
به گفته ی رییس پلیس تهران و به بهانه ی «طرح امنیت و آرامش در محلات شهر تهران» کافی نت ها زیر نظر مستمر پلیس قرار دارند و ۲۷۲ کافی نت در تهران پلمب شده است.
به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین ساجدی نیا در تشریح این خبر گفت: با تخلفات متعدد و مکرر برخی از این واحدهای صنفی متخلف و همچنین تشکیل پرونده های گوناگون در پلیس فتای تهران بزرگ و نیز گزارش های مردمی در مورد سوءاستفاده این متخلفان در کافی نت های غیرمجاز، پلیس تهران بزرگ ضمن اجرای طرح برخورد با کافی نت های غیرمجاز و متخلف از این صنوف بازدید کرد.
وی افزود: در این طرح، مالکان کافی نت هایی که خلاف مقررات صنفی و هنجارهای اجتماعی فعالیت داشته باشند، به عنوان متخلف شناخته و واحد صنفی آنها پلمب می شود.
ساجدی نیا تصریح کرد: در این طرح که از ابتدای سال جاری (پنج ماه ابتدایی) اجرا شده، کارشناسان پلیس فتا به همراه ماموران نظارت بر اماکن عمومی پلیس تهران بزرگ پنج هزار و ۲٨۰ مرتبه کافی نت ها را مورد بازدید قرار داده اند که در نتیجه ۲۷۲ کافی نت به خاطر تخلفات مالکان آن پلمپ شد و ٨۴۷ کافی نت دیگر نیز اخطاریه پلمپ دریافت کرده اند.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ نداشتن پروانه کسب، بازی های اینترنتی مستهجن و مبتذل، نگهداری تصاویر نامناسب، استفاده از مجاری فیلترشکن و در اختیار قرار دادن آن در دسترس کودکان و نوجوانان، امکان ورود کاربران به سایت های مبتذل و مستهجن، امکان دسترسی به رمز عبور مشتریان، امکان دسترسی هکرها به اطلاعات شخصی کاربران، حضور افراد ناباب و بدون صلاحیت در واحد های صنفی متخلف برای ایجاد مزاحمت برای مشتریان خصوصا بانوان و نوجوانان را از مصادیق مجرمانه اینگونه واحدهای صنفی برشمرد.
این مقام ارشد انتظامی به همکاری پلیس و اتحادیه صنف کافی نت داران اشاره کرد و افزود: طی هماهنگی های انجام شده با مسوولان اتحادیه این صنف، تمامی واحدهای صنفی ارایه دهنده خدمات اینترنتی شناسایی و در خصوص کنترل اقدامات و فعالیت هایشان به متصدیان و مالکان این واحدهای صنفی، اطلاع رسانی شده است.

No comments:

Post a Comment