September 7, 2015

انگلیس؛ افزایش چشمگیر حملات به زنان محجبه

حملات به زنان مسلمان محجبه در انگلیس افزایش قابل توجهی داشته است.
به گزارش شبکه تلویزیونی بی بی سی ، از زمان بمبگذاری هفتم ژوئیه یک دهه پیش در لندن ، مسلمانان انگلیس به ویژه زنان شاهد رشد بی اعتمادی، خصومت و خشونت علیه خودشان بوده اند. فقط در لندن در یک سال گذشته گزارشهای ثبت شده از حمله به مسلمان، هفتاد درصد رشد داشته است.
جونی کلارک یک زن بیست و دو ساله انگلیسی است که به دین اسلام گرویده است. او اخیرا از پوشش روبنده که کل صورت به جز چشمان را می پوشاند، استفاده می کند.
جونی کلارک گفت مردم فکر می کنند من انگلیسی نیستم و از افغانستان یا عربستان هستم در حالی که من یک دختر معمولی انگلیسی هستم.
او تاکید کرد به علت اینکه مسلمان است و حجاب دارد بارها هدف آزار لفظی و جسمی قرار گرفته است.
جونی کلارک گفت من در منطقه ای زندگی می کنم که اکثریت مردم سفیدپوست هستند. آنها نمی خواهند من در اینجا زندگی کنم. هر روز مرا اذیت می کنند. برخی می گویند من تروریست هستم و به من می گویند به کشورت برگرد. آنها طوری با من برخورد می کنند که انگار انسان نیستم.
در انگلیس روبنده به نشان آشکاری از تفاوت مذهبی و دینی تبدیل شده است و رفته رفته رواج آن بیشتر می شود. بسیاری از مردم با چنین پوششی مخالفند و با آن راحت نیستند و حتی برخی احساس می کنند حق دارند به کسانی که چنین پوششی دارند حمله کنند.
بر اساس اعلام انجمن تل ماما که گزارشهای مربوط به آزار و اذیت مسلمانان را در انگلیس جمع آوری می کند، زنان مسلمان آسیب پذیرترین گروه هستند.
یکی از مسئولان این انجمن گفت ما متوجه شده ایم زنان مسلمانی که حجاب و روسری دارند و مسلمان بودنشان آشکار است، بیشتر از بقیه مسلمانان هدف حملات و آزار و اذیت هستند. در این میان زنانی که روبنده می پوشند ، قربانیان موارد خشونت آمیزتر آزار و اذیت هستند.
مینا یک دختر هجده ساله مسلمان بنگلادشی الاصل که روبنده دارد گفت من به همراه دوستم داشتم در خیابان راه می رفتم که یک زن به سمت ما آمد و گفت شما اینجا چه کار می کنید. ما به شما شک داریم. او روبنده مرا کشید و مرا به زمین هل داد.
در مدت چهار دقیقه ای که مینا و دوستش زیر کتکهای فرد مهاجم بودند، اصلا نمی دانستند که او چاقو هم دارد.

مینا گفت جایی که به ما حمله شد، خیابان پر رفت و آمدی بود. کسانی که آن طرف خیابان بودند، این صحنه را می دیدند اما به کمک ما نمی آمدند. 

No comments:

Post a Comment