September 4, 2015

نخستین سیستم یکپارچه پدافند هوایی ایران آغاز به کار کرد

مقامات نظامی ایران می‌گویند که نخستین سیستم یکپارچه پدافند هوایی این کشور آغاز به کار کرده است.
سیستم هوشمند فرماندهی و کنترل پدافندی که "پیامبر اعظم" نام گرفته امروز صبح (جمعه، ۱۳ شهریور) با حضور جمعی از فرماندهان نیروهای مسلح ایران راه اندازی شد.
این سیستم که فرماندهان نظامی می گویند طراحی و ساخت آن در ایران انجام شده، تمام مراکز راداری، موشکی، دیده‌بانی عملیات و مناطق پدافندی ایران را به هم متصل می کند.
فرمانده نبرد با در اختیار داشتن اطلاعات مربوط به "هدایت، رهگیری اهداف، سامانه‌های موشکی، تخصیص نوع سلاح و پیش‌بینی اهداف دشمن" که این سیستم بصورت یکپارچه در اختیارش قرار می‌دهد، تصمیم نهایی را اتخاذ می‌کند.
به گفته سرتیپ فرزاد اسماعیلی، فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا، خود این سیستم نیز می‌تواند "به صورت هوشمند تصمیم‌گیری کند."
سرتیپ اسماعیلی همچنین گفت: "هم اکنون تمام شبکه های پدافندی که از طرح بلوک غرب و شرق به ایران فروخته شده بود، بهینه و کاملا بومی شده و از امروز همه این شبکه‌ها با سامانه کاملا بومی فرماندهی و کنترل پیامبر اعظم کار خود را دنبال می‌کنند."
به گزارش رسانه‌های ایران، این سیستم به دستور سرلشکر عطاءالله صالحی فرمانده کل ارتش ایران طراحی و تولید شده است.
سرلشکر صالحی خواستار انجام یک رزمایش پدافندی با استفاده از این سیستم جدید شده است.
در این رزمایش قرار است با استفاده از چندین هواپیمای جنگنده، سیستم رهگیری و هشدار سامانه یکپارچه پدافند هوایی ایران آزمایش شود.

No comments:

Post a Comment