August 23, 2015

افزودن بخش کُردی به کتاب‌های مقطع متوسطه در کردستان

مدیرکل آموزش و پرورش استان کردستان از افزایش 30 درصدی ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های دولتی استان خبر داد.
به گزارش خبرگزاری ایسنا، «رشید قربانی» سه‌شنبه 27 مردادماه در جمع خبرنگاران و اصحاب رسانه کردستان در سنندج اظهار کرد: براساس سند تحول بنیادین نظام آموزش و پرورش، پنج اولویت مهم برای این نهاد در نظر گرفته شده است.
وی افزود: در همین راستا 20 اولویت متناسب با مسایل و مشکلات این مجموعه تعریف شده که در جاهایی که آموزش و پرورش با چالش مواجه بوده است تدوین شده‌اند.
قربانی در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد: استان کردستان در حوزه‌ی سوادآموزی شرایط مطلوبی را ندارد و در حال حاضر از میانگین کشوری پائین‌تر است.
وی در ادامه تصریح کرد: براساس ارزیابی‌ها، در برنامه‌ریزی‌های مختلف استان کردستان رتبه چهارم را در کشور کسب کرد و علاوه بر آن در زمینه عملکرد نیز رتبه استان از شانزدهم به دهم کشوری ارتقا یافت.
مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان این‌که پوشش تحصیلی دوره‌ی متوسطه استان امسال هشت درصد رشد داشته است، تصریح کرد: در زمینه‌ی پوشش تحصیلی دوره‌ی متوسطه، استان کردستان رتبه‌ی اول کشور را کسب کرد.
وی افزود: هم‌چنین امسال یک میلیارد تومان برای توسعه هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای استان مصوب شده است که در اختیار مراکز فنی و حرفه‌ای شهرستان‌های استان قرار می‌گیرد.
قربانی با اشاره به هوشمندسازی 3000 کلاس درس در استان ادامه داد: کسب مدال طلای لیگ جهانی در رشته ریاضی، کسب نایب قهرمانی مسابقات فوتبال دانش‌آموزی توسط یادگار رستمی، کسب مدال طلای المپیاد زیست کشور و اخذ 24 مدال رنگارنگ در دیگر مسابقات ورزشی کشوری از دیگر افتخارات دانش‌آموزان استان کردستان است.
وی در بخشی دیگر از سخنان خود به کاهش روند پذیرش دانش‌آموزان استان در دانشگاه‌های دولتی از سال 86 اشاره و خاطرنشان کرد: دو علت اصلی این روند رو نزول، ظرفیت محدود دانشگاه دولتی استان و بومی‌پذیری دانشگاه‌های دولتی سراسر کشور بوده است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان از افزایش 30 درصدی ظرفیت پذیرش دانشگاه‌های دولتی استان کردستان خبر داد و گفت: خوشبختانه امسال بیش از 600 ظرفیت جدید به دانشگاه کردستان و علوم پزشکی استان افزوده شده است.
وی افزود: امسال دانش‌آموزان استان در کنکور سراسری 31 رتبه دورقمی، 239 رتبه سه رقمی و 163 رتبه مابین 1000 تا 2000 را کسب کردند.

No comments:

Post a Comment