January 14, 2016

80 درصد کارخانه‌های ما تعطیل هستند


محسن رضایی: در حال حاضر درصد کمی از مشکلات مربوط به تحریم است اما اکثر شهرک‌های صنعتی و 70 تا 80 درصد کارخانجات ما تعطیل هستند و کار نمی‌کنند.
به گزارش صراط نیوز، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شب گذشته در برنامه گفت و گوی ویژه خبری با اشاره به شرایط اقتصادی پسابرجام توضیح داد: شروع برجام تجارت ما را آسان‌تر می‌کند اما باید چیزی برای تجارت داشته باشیم و اگر قرار باشد همچنان نفت ما مبادله شود تأثیر زیادی نخواهد داشت.
رضایی گفت: در شرایطی که قیمت نفت تا این حد پایین نیامده بود و ما یک میلیون بشکه می‌فروختیم درآمد بیشتری داشتیم در مقایسه با زمانی که بخواهیم با قیمت فعلی دو میلیون بشکه بفروشیم، در حال حاضر درصد کمی از مشکلات مربوط به تحریم است اما اکثر شهرک‌های صنعتی و 70 تا 80 درصد کارخانجات ما تعطیل هستند و کار نمی‌کند لذا اگر نقدینگی و مشکلات کسب و کار حل نشود و چرخ تولید راه نیفتد، وضعیت تغییری نخواهد کرد.
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اینکه قیمت نفت پایین است و دولت سال آینده با مشکل مواجه می‌شود واقعیت دارد، افزود: نقش عربستان در قیمت نفت بسیار مؤثر است.

گفتنی است حسن روحانی در تبلیغات انتخاباتی خود وعده داده بود هم چرخ سانتریفیوژها بچرخند هم چرخ کارخانه ها. اما با گذشته دو سال و نیم از عمر دولتش، بسیاری از سانتریفیوژهای کشور به دلیل تعهد دولت در برجام، عملا از فعالیت بازایستاده اند و در حوزه اقتصادی نیز، تنها چیزی که به چشم می خورد "رکود" است.

No comments:

Post a Comment