November 4, 2015

محمدرضا پورشجری، نویسنده و وبلاگ نویس ایرانی از زندان به محل تبعید خود منتقل شد


نویسنده و وبلاگ نویس ۵۵ ساله ایرانی که به اتهام "تبلیغ علیه نظام" به تحمل ۵ سال حبس و ۲ سال تبعید در شهر طبس محکوم شده بود، به گفته دخترش از زندان آزاد و به محل تبعیدش منتقل شده است.
محمد رضا شجری پور، نویسنده وبلاگی با عنوان “گزارش به خاک ایران” در ۲۱ شهریور ماه ۱۳۸۹ در منزلش دستگیر شد و در شعبه ۱۰۹ دادگاه استان البرز به ریاست قاضی غلام سرابی به اتهامات اقدام علیه امنیت ملی و توهین به  خامنه ای به سه سال حبس محکوم شد اما در آذرماه ۱۳۹۰ اتهام توهین به مقدسات نیز به دو اتهام دیگرش افزوده شد و به یک سال حبس مضاعف محکوم شد. این زندانی پس از مدتی از زندان رجایی شهر کرج بدون هیچ توضیحی به زندان قزلحصار منتقل شد. به گفته دختر این زندانی، پرونده او با وجود صدور رای هنوز باز است و قاضی پرونده اش خبر داده که وزارت اطلاعات مجدد پرونده را برای تحقیق خواسته است و اکنون در دست وزارت اطلاعات است.
پیشتر سازمان دیده‏ بان‏ حقوق بشر با انتشار بیانیه ای از مقامات ایران خواسته بود فورا محمدرضا پورشجری را آزاد و اجرای حکم تبعید او را متوقف کنند.
میترا پورشجری، فرزند این وبلاگ‌نویس در گفتگو با بخش فارسی صدای آمریکا گفت که پدرش دو روزی است که از زندان آزاد شده، اما به جای طبس به شهر یزد تبعید شده است.
به گفته او، با این که آقای پورشجری از وضعیت سلامت مناسبی برخوردار نیست، با وانت بار او را از زندان کرج به یزد برده اند.
گزارشی از صدای امریکا 

خانم پورشجری همچنین افزود که از محل دقیق تبعید پدرش بی خبر است و این که پدرش هنوز هم تحت نظر ماموران امنیتی است.
به گفته سازمان دیدبان حقوق بشر، محکومیت محمدرضا پورشجری صرفا به دلیل مقالاتی بود که در وبلاگ خود منتشر کرده و در آنها مقامات ایران را مورد انتقاد قرار داده بود.
سازمان مردم نهاد حقوق بشری در نوامبر ۲۰۱۴ به آقای پورشجری و ۳۴ نویسنده دیگر، جایزه معتبر "هلمن – هَمِت" را به دلیل شجاعت و استقامتی که در برابر فشارهای سیاسی از خود نشان داده‌اند، اعطا کرد.
بنا به آماری که نهادهای حقوق بشری ارائه می دهند، جمهوری اسلامی ایران ده‌ها نویسنده، وبلاگ نویس و روزنامه نگار را زندانی کرده است.

برگرفته از صدای امریکا


ویدیویی از اعتیاد و فحشا در ایران


کلیپی درد آور از زنان قربانی شده در حکومت اسلامی

جدولی حاوی راه‌حل‌های خامنه‌ای برای کشورهای منطقه که در وب‌سایت او منتشر شده است.

جدولی حاوی راه‌حل‌های خامنه‌ای برای کشورهای منطقه که در وب‌سایت او منتشر شده است. این جدول گزیده‌ی اظهارات رهبر جمهوری اسلامی در دیدار با مقامات وزارت امورخارجه و سفیران این حکومت در روز یکشنبه (۱۰ آبان-۱ نوامبر) است.

علی خامنه‌ای در اظهارات خود در حالی از راه‌حل برگزاری انتخابات آزاد و عدم دخالت خارجی برای کشورهای منطقه سخن گفته که از یک سو حکومت تحت رهبری‌اش متهم اصلی دخالت نظامی و مالی در این کشورها است؛ و از سوی دیگر، در انتخابات‌های برگزارشده در ایران حتی اصلاح‌‌طلبان داخل حکومت نیز با ردصلاحیت و حذف مواجه می‌شوند؛ و عملا بسیاری از مردم ایران به «انتخاب میان بد و بدتر» رضایت داده‌اند.

او هم‌چنین خود رهبری مادام‌العمر است که از ۲۶ سال قبل این سمت را در اختیار دارد و در ریز امور کشور دخالت می‌کند؛ در عین حال، مسوولیت نتایج تصمیماتش را بر عهده نمی‌گیرد و به هیچ نهادی پاسخ‌گو نیست.

برای ما بنویسید که شما درباره‌ی این جدول چگونه فکر می‌کنید.

معصومه ابتکار: عبور از روی پرچم امریکا در قم؛ تحصیل و زندگی فرزند در کالیفرنیا

روز دوشنبه (۱۱ آبان-۲ نوامبر) معصومه ابتکار، رییس سازمان حفاظت محیط زیست ایران که برای شرکت در همایشی با عنوان «وحدت حوزه و دانشگاه در فرهنگ‌سازی و مطالبه‌گری در اقتصاد مقاومتی» به قم رفته بود، در هنگام خروج از محل همایش با پرچم روی زمین امریکا روبه‌رو، و آن‌گونه که در تصویر دیده می‌شود، از روی آن رد شد.
به دنبال انتشار این تصویر، شماری از وب‌سایت‌های نزدیک به حکومت، مدعی شدند که محافظ خانم ابتکار به او تذکر داده که از روی پرچم امریکا رد نشود. این در حالی است که خود او با بازانتشار این عکس در صفحه‌ی اینستگرامش، این برداشت را «مغرضانه» دانسته است.
معصومه (نیلوفر) ابتکار در جریان ماجرای گروگان‌گیری و اشغال سفارت امریکا در تهران، به دلیل تسلطش به زبان انگلیسی به واسطه‌ی شش سال زندگی در ایالات متحده امریکا، نقش سخنگوی گروگان‌گیران را در گفتگو با خبرنگاران خارجی بر عهده داشت.
او ۳۶ سال بعد از آن ماجرا که به قطع رابطه‌ی دیپلماتیک ایران و امریکا منجر شد، در حالی هنوز از آن اقدام دفاع می‌کند که فرزندش، عیسی هاشمی و عروسش، مریم طهماسبی، در حال حاضر در شهر لس‌آنجلس در ایالت کالیفرنیای امریکا زندگی می‌کنند.
گزارش ماه گذشته‌ی وب‌سایت رادیو اروپای آزاد/رادیو آزادی در این خصوص را می‌توانید در لینک زیر بخوانید.
ویدئویی از مصاحبه‌ی ابتکار جوان با یک خبرنگار امریکایی در زمان اشغال سفارت امریکا را نیز می‌توانید در لینک زیر ببینید.

به کی دستور داده و کجا ....

عکس: نماد کشورم

تعداد امامزاده ها...


تعداد امامزاده ها در سال 57 سه هزار عدد بوده است. طبق آمار رسمی الان ایران دارای 11000 امامزاده می باشد.
بانک صادرات که هیچی،مک دونالد هم نتونسته تو این 35 سال اینقدر شعبه بزنه !!!!!!!!

ماههای ایرانی و عربی

عکس :از عجایب ایرانی بودن

عکس: حداد عادل با سمبل غرب

عکس

فرامین اسلام برای زمان جنگ «که از صدر اسلام تا حکومت اسلامی بخوانید داعش دقیقا همین گونه بوده است»

[+] فرامین اسلام برای زمان جنگ
=================================
زنان را نكشيد: (لا تقتلوا النساء) ، ترجمه: زنان را به قتل نرسانيد. [1]
كودكان را نكشيد: (لا تقتلوا وليدا)، ترجمه: کودکان را نکشید .[2]
راهبان و صاحبان عبادتگاه ها را نكشيد: (لا تقتلوا أصحاب الصوامع) ، ترجمه: اصحاب عبادتگاه ها را نکشید. [3]
بازرگانان را نكشيد: ( جابر بن عبد الله قال كنا لا نقتل تجار المشركين على عهد رسول الله صلى الله عليه و سلم ) ، ترجمه: جابر بن عبدالله رضي الله عنه مي گويد: ما بازرگانان مشرک را در عهد رسول الله صلی الله علیه و سلم نمی کشتیم. [4]
سالمندان را نكشيد: (لا تقتلوا شيخا فانيا) ، ترجمه: هیچ پیرمرد فرسوده ای را نکشید. [5]
شكنجه ندهيد ، خيانت و تجاوز نكنيد: (لا تغلوا ولا تغدروا ولا تمثلوا)، ترجمه: زیاده روی و تجاوز نکنید ، خیانت نکنید، شکنجه ندهید. [6]
كشاورزان را نكشيد: (اتقوا الله في الفلاحين فلا تقتلوهم إلا أن ينصبوا لكم الحرب) ، ترجمه: تقوای خداوند را داشته باشید در مورد کشاورزان و آنان را به قتل نرسانید مگر این که جنگ را برای شما برپا دارند. [7]
درختان را قطع نكنيد: (ولا تقطعوا مثمرا) ، ترجمه: و درختان ثمردار را قطع نکنید. [8]
آبادي ها را ويران نكنيد: (ولا تخربوا عامرا) ، ترجمه: و آبادی ها را خراب و ویران نکنید. [9]
حيوانات را نكشيد :(ولا تذبحوا بعيرا ولا بقرة إلا لمأكل) ، ترجمه: شتر و گاوی را نکشید مگر برای خوردن. [10]
نخل ها را نسوزانيد و نابود نكنيد : (ولا تغرقوا نخلا ولا تحرقوه)، ترجمه: و نخلی را غرق نکنید و آن را نسوزانید. [11]
كليساها را منهدم نكنيد: (ولا تهدموا بيعة) [12]
بيماران را نكشيد : (لا تقتلوا مريضاً) ، ترجمه: بيماران را نكشيد. [13]
تعذيب كردن حرام است : (إن الله يعذب الذين يعذبون الناس في الدنيا) ، ترجمه:: همانا خداوند [در روز قیامت]عذاب میدهد کسانی را که مردم را در دنیا عذاب می دهند. [13]
در قبول دين اجباري نيست : (لا إِكْراهَ فِي الدِّين)، ترجمه: در [پذيرش] دين هيچ اجبارى نيست. [15]
سفيران كشته نمي شوند: (أن الرسل لا تقتل) ، ترجمه : سفير كشته نمي شود. [16]
با اسيران به نيكي رفتار كنيد: (استوصوا بالأسارى خيرا) ،ترجمه: با اسيران با نيكي رفتار كنيد. [17]
فراري را دنبال نكنيد: (لا تتبعوا مدبرا)، ترجمه: هيچ فراري اي را دنبال نكنيد. [18]
تسليم شدگان در امان هستند: (من ألقى سلاحه فهو آمن) ، ترجمه: هر كس سلاحش را بندازد در امن و امان است. [19]
بر زخميان سخت نگيريد : (لا تجهزوا على جريح)، ترجمه: بر هيچ زخمي اي سخت نگيريد. [20]
كساني كه اهل جنگ نباشند ، بنابه ديدگاه جمهور علماي اسلامي ، كشته نمي شوند: (من لم يكن من أهل الممانعة والمقاتلة، كالنساء والصبيان والراهب، والشيخ الكبير، والأعمى، والزمن، ونحوهم فلا يقتل عند جمهور العلماء؛ إلا أن يقاتل بقوله أو فعله)، ترجمه: هر كس كه اهل جنگ و ممانعت نباشد مانند ، زنان ، كودكان ، راهب ، سالمند ، نابينا ، بيمار و امثال ايشان ، نزد جمهور علماء كشته نمي شود مگر اينكه با سخنش (رأي و نظرش) ويا عملش بجنگد. [21]
لشكر اسلام وحشي نبودند: آقاي ويل دورانت (متوفي 1981 م ) در كتاب « تاريخ تمدن» مي نويسد: در جنگهاي خود وحشی خوي نبودند. ببینید ابوبکر به آنها چه می گوید : « شما را به چند چیز سفارش می کنم که از من یاد داشته باشید: عادل باشید؛ دلیر باشید؛ بمیرید؛ ولی تسلیم دشمن نشوید؛ رحیم باشید؛ از کشتن پیرمردان، زنان، و کودکان بپرهیزید؛ درخت خرما را نبرید و نسوزانید؛ درخت میوه را قطع نکنید؛ گوسفند و گاو و شتر را جز براي خوردن نکشید؛ قول خود را، حتی نسبت به دشمنان، حفظ کنید؛ به کسانی خواهید گذشت که در صومعه هاي گوشه گرفته اند، آنها را با گوشه گیریشان واگذارید، اما سایر مردم را وادار کنید که یا مسلمان شوند و یا به ما جزیه دهند؛ به کسانی خواهید گذشت که خوردنیهاي گونه گون در ظرفها براي شما می آورند، اگر از آن خوردید، نام خدا را یاد کنید؛ کسانی را خواهید دید که وسط سر را تراشیده و اطراف آن را واگذاشته اند، آنها را با شمشیر نزنید؛ به نام خدا حرکت کنید.» دشمنان را میان اسلام یا شمشیر مخیر نمی کردند، بلکه انتخاب میان اسلام و جزیه و شمشیر بود. [22]
با تشکر از استاد نووی الکوردی برای جمع آوری اسناد مقاله
کاری مشترک از «رد شبهات ملحدین»، «دفاعیۀ اسلام» و «از الحاد به اسلام»
[1] حديث صحيح ؛ صحيح البخاري 3 / 1098 ح 2851؛ الناشر : دار ابن كثير ، اليمامة – بيروت %صحيح مسلم 3 / 1364 ح 1744؛ الناشر : دار إحياء التراث العربي – بيروت % مصنف ابن أبي شيبة 6 / 482ح 33113؛الناشر : مكتبة الرشد – الرياض الطبعة الأولى ، 1409هـ % كشف الأستار عن زوائد البزار 2 / 269 ح 1678؛ الناشر: مؤسسة الرسالة، بيروت الطبعة: الأولى، 1399 هـ - 1979 م * لفظ از بزار.
[2] حديث صحيح ؛ سنن البيهقي الكبرى 9 / 77 ؛ الناشر : مكتبة دار الباز - مكة المكرمة ، 1414 – 1994م % شرح معاني الآثار 3 / 221 ح 4771؛ الناشر : دار الكتب العلمية – بيروت الطبعة الأولى ، 1399م % مصنف ابن أبي شيبة 6 / 482 ح 33116؛ الناشر : مكتبة الرشد – الرياض الطبعة الأولى ، 1409هــ
[3] حديث حسن لغيره ؛ مسند أبي يعلى 5 / 59 ح 2650؛ الناشر : دار المأمون للتراث – دمشق الطبعة الأولى ، 1404 – 1984م % مصنف ابن أبي شيبة 6 / 484 ح 33132 ؛ الناشر: مكتبة الرشد – الرياض الطبعة: الأولى، 1409هــ % المعجم الكبير للطبراني 11 / 224 ح 11562؛ دار النشر: مكتبة ابن تيمية - القاهرة
[4] حديث حسن لغيره ؛ مسند أبي يعلى 3 / 427 ح 1917؛ الناشر : دار المأمون للتراث – دمشق الطبعة الأولى ، 1404 – 1984م % سنن البيهقي الكبرى 9 / 91 ح 17939؛ الناشر : مكتبة دار الباز - مكة المكرمة ، 1414 – 1994م % مصنف ابن أبي شيبة 6 / 484 ح 33130؛ الناشر : مكتبة الرشد – الرياض الطبعة الأولى ، 1409هــ
[5] حديث صحيح لغيره ؛ سنن أبي داود 3 / 37 ح 2614؛ الناشر: المكتبة العصرية، صيدا - بيروت %سنن البيهقي الكبرى 9 / 90 ح 17932؛ الناشر : مكتبة دار الباز - مكة المكرمة ، 1414 – 1994م
[6] حديث صحيح ؛ المعجم الصغير 1 / 311 ح 514؛ الناشر : المكتب الإسلامي , دار عمار - بيروت , عمان الطبعة الأولى ، 1405 – 1985م %المعجم الأوسط 1 / 43 ح 48 ح 135؛ الناشر : دار الحرمين - القاهرة ، 1415هــ % مجمع الزوائد للهيثمي 5 / 317 ح 9614؛ الناشر: مكتبة القدسي، القاهرة عام النشر: 1414 هـ، 1994 م
[7] حديث حسن ؛ سنن البيهقي الكبرى 9 / 91 ح 17938؛ الناشر : مكتبة دار الباز - مكة المكرمة ، 1414 – 1994م % مصنف ابن أبي شيبة 6 / 483 ح 33120؛ الناشر : مكتبة الرشد – الرياض الطبعة الأولى ، 1409هــ % سنن سعيد بن منصور 2 / 280 ح 2625 ؛ الناشر: الدار السلفية – الهند الطبعة الأولى، 1403هـ -1982م
[8] حديث صحيح لغيره ؛ سنن البيهقي الكبرى 9 / 90 ح 17931؛ الناشر : مكتبة دار الباز - مكة المكرمة ، 1414 – 1994م % سنن سعيد بن منصور 2 / 181 ح 2383 ؛الناشر: الدار السلفية – الهند الطبعة: الأولى، 1403هـ -1982م % مصنف ابن أبي شيبة 6 / 483 ح 33121 ؛الناشر: مكتبة الرشد – الرياض الطبعة: الأولى، 1409هــ % شرح مشكل الآثار للطحاوي 3 / 144 ؛الناشر: مؤسسة الرسالة الطبعة: الأولى - 1415 هـ، 1494 م
[9] منبع سابق
[10] منبع سابق
[11] منبع سابق
[12] منبع سابق
[13] منبع سابق ، لفظ از سنن البيهقي الكبري.
[14] حديث صحيح ؛ صحيح مسلم 4 / 2017 ح 2613؛ الناشر : دار إحياء التراث العربي – بيروت % صحيح ابن حبان 12 / 427 ح 5612؛ الناشر : مؤسسة الرسالة – بيروت % سنن أبي داود 3 / 169 ح 3045؛ الناشر: المكتبة العصرية، صيدا - بيروت % سنن النسائي الكبرى 5 / 236 ح 8771؛ الناشر : دار الكتب العلمية – بيروت
[15] بقره / 256
[16] حديث صحيح ؛ سنن أبي داود 3 / 169 ح 3045؛ الناشر: المكتبة العصرية، صيدا – بيروت % المستدرك على الصحيحين للحاكم 2 / 155 ح 2632؛ الناشر: دار الكتب العلمية – بيروت الطبعة: الأولى، 1411 – 1990م
[17] حديث حسن ؛ المعجم الكبير للطبراني 22 / 393 ح 977 ؛دار النشر: مكتبة ابن تيمية – القاهرة % مجمع الزوائد للهيثمي 6 / 86 ح 10007؛الناشر: مكتبة القدسي، القاهرة عام النشر: 1414 هـ، 1994 م
[18]حديث صحيح ؛ سنن سعيد بن منصور 2 / 391 ح 2950؛الناشر: الدار السلفية – الهند الطبعة: الأولى، 1403هـ -1982م % مصنف ابن أبي شيبة 7 / 537 ح 37778؛الناشر: مكتبة الرشد – الرياض الطبعة: الأولى، 1409هــ % تاريخ الطبري 3 / 506 ؛الناشر: مؤسسة الاعلمي للمطبوعات بيروت - لبنان % الكامل في التاريخ لابن الأثير 2 / 610 ؛الناشر: دار الكتاب العربي، بيروت – لبنان الطبعة: الأولى، 1417هـ / 1997م % تاريخ ابن خلدون 2 / 619؛الناشر: دار الفكر، بيروت الطبعة: الثانية، 1408 هـ - 1988 م
[19] حديث صحيح ؛ مصنف ابن أبي شيبة 7 / 537 ح 37778؛الناشر: مكتبة الرشد – الرياض الطبعة: الأولى، 1409هــ % مصنف عبد الرزاق 10 / 123 ح 18591 ؛ الناشر: المجلس العلمي- الهند الطبعة: الثانية، 1403هــ
[20] منبع سابق
[21] السياسة الشرعية لابن تيمية ، ص 100؛ الناشر: وزارة الشئون الإسلامية والأوقاف والدعوة والإرشاد - المملكة العربية السعودية الطبعة: الأولى، 1418هـ % مجموع الفتاوى لابن تيمية 28 / 354؛ الناشر: مجمع الملك فهد لطباعة المصحف الشريف، المدينة النبوية، المملكة العربية السعودية عام النشر: 1416هـ/1995م
[22] تاريخ تمدن 4 / 243 – 244 ، ويل دورانت، ترجمه احمد آرام و دیگران ،انتشارات علمی و فرهنگی،تهران ، چاپ چهارم 

واژه جهاد و مشتقات آن در حدود 32 بار در قرآن آمده است ...

....جهاد همان تعریف مصطلح و رایج آن یعنی جنگ در راه الله و در دفاع از اسلام است.
بر هر شخصی که اندکی با قرآن آشنا باشد آشکار است که از اساسی ترین پیامهای قرآن تشویق و ترویج مسلمانان به جنگ و خشونت و جهاد است. این پیامها معمولاً از سوي روحانیون و مروجین اسلام در مواقع صلح و زمانی که مسلمانان قدرت تجاوز به دیگران را ندارند پنهان نگاه داشته ميشوند و اما در هنگامی که همين روحانیون تمايل به وا داشتن مسلمانان به کشتن ديگران و کشته شدن خود آنها پيدا ميکنند، این آیات را رو کرده و به تبليغ و شناساندن آنها ميپردازند....بدون شک يکي از مهمترین مسائل در پیرامون به اسلام که در درازاي تاریخ مورد انتقاد شديد و بازپرسي انديشمندان و پژوهشگران منتقد اديان و اسلامشناسان منتقد قرار گرفته است و هر چند وقت یکبار جهانیان را مجبور میکند که به یاد اسلام بیافتند، ذات خشن، جنگ طلبانه، تجاوزگرانه و تروریستی اسلام بوده و هست.

یک عکس بسیار جالب و درد ناک تاریخی!

 12بهمن 1357 فرودگاه مهر اباد تهران سران جبهه ملی و نهضت ازادی منتظر ورود خمینی هستند تا به افتخار دست بوسی امامشان نائل شوند! بیچاره کشوری که چنین روشن فکرهایی داشته باشد!نظر شما در مورد این عکس چیست؟

چوپانی که قضاوت قاضی را زیر سوال برد

LORD OF LOVE

LORD OF LOVE, LORD JESUS, GOD IN FLESH, LOVE LOVE LOVE says: He that is without sin among you, cast the first stone at her. (ALL DROPPED the stones and LEFT.) خدای عشق٬ خداوند عیسی مسیح٬ خود خدا در جسم٬ عشق عشق عشق گفتند: هر که از شما که گناه ندارد٬ سنگ اول را به این زن بزند. (همه سنگهای خود را بر زمین انداختند و رفتند.) مرسی خدای واقعی. SEVGİ DOLU RAB, RAB İSA MESİH, BEDEN ALAN RAB KENDİSİ, SEVGİ SEVGİ SEVGİ buyuyor: Sizlerden her kimse şu ana kadar günah işlememiş, ilk taşa şu günahkar kadına atsın. (BÜTÜN DİNCİ İKİYÜZLÜLER taşlarını yerde bırakıp GİTTİLER.)